Ik was deze appelroosjes al op diverse sites tegengekomen, maar het kwam er maar niet van om ze ook zelf eens te maken.

Ze zijn ontzettend eenvoudig te maken, terwijl het er uit ziet of je er heel veel werk aan gehad hebt.
Ik heb ze in de categorie 'desserts' gezet, maar eigenlijk zijn ze ook heel geslaagd als traktatie of voor op een feestje. Maak je ze als dessert, dan is het heel lekker om er vanille ijs bij te serveren.

Zoals op de foto te zien is, zijn mijn roosjes een beetje te donker geworden in de oven. Let dus heel goed op dat het niet te hard gaat!

Met cornflakes kun je een heerlijk krokant korstje maken voor je kipfilet. Het is eigenlijk ontzettend eenvoudig, maar wel heel erg lekker.

Ik bereid de kipkrokantjes in de oven, maar het zou ook in een koekenpan kunnen. In de oven is natuurlijk wel een stukje calorievriendelijker, omdat je geen gebruik hoeft te maken van boter of olie om in te bakken.

Ik heb per persoon twee wraps gerekend, maar het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel vulling je er in doet en niet onbelangrijk, of je een grote eter bent of niet.

Over het algemeen gun ik mezelf weinig tijd voor het ontbijt, terwijl dat natuurlijk eigenlijk juist een heel belangrijk eetmoment is! Een voedzaam ontbijt zorgt voor een goed begin van de dag, daarom is het heel belangrijk om het ontbijt nooit over te slaan. Een eetpatroon (en dus ook ontbijt) met relatief veel eiwitten kan ervoor zorgen dat je niet teveel kcal binnen krijgt. Een eiwitrijke voeding is namelijk heel verzadigend. Daarom heb ik gekozen voor de combinatie cottage cheese en zalm.

Cottage cheese is een frisse kwarkachtige kaassoort. Er zitten weinig vetten in en veel eiwitten. Ook zalm zit boordevol eiwitten (en gezonde vetten), dus deze combinatie zorgt voor een gezond ontbijt. En het is natuurlijk lekker snel klaar!

Shakes en smoothies zijn razend populair als ontbijt. Ik ben er eerlijk gezegd over het algemeen niet zo'n fan van. Wat mij betreft gaat er niets boven vast voedsel als ontbijt om je spijsvertering lekker aan het werk te zetten. Maar deze yoghurtshake vind ik dan wel weer erg lekker!

Ik voeg aan de yoghurtshake een beetje melk toe om hem drinkbaar te maken, maar dat zou je ook prima met sinaasappelsap, appelsap of een andere vruchtensap kunnen doen.

Let op bij het toevoegen van de koekkruiden dat je dat met mate doet, want het gaat heel snel overheersen en dan is het echt niet lekker meer!

Deze burgers zijn gemaakt met kipgehakt. Je kunt ze natuurlijk ook met rundergehakt of een andere gehaktsoort naar keuze maken.

Ik heb ze een beetje een Grieks tintje gegeven, door het gebruik van feta. Een beetje tzatziki en een verse salade erbij is erg lekker. Eventueel kun je ze natuurlijk ook op een broodje doen.

Ik heb ze in de pan bereid, maar op de bbq zijn ze misschien wel nog lekkerder.