Ik was deze appelroosjes al op diverse sites tegengekomen, maar het kwam er maar niet van om ze ook zelf eens te maken.

Ze zijn ontzettend eenvoudig te maken, terwijl het er uit ziet of je er heel veel werk aan gehad hebt.
Ik heb ze in de categorie 'desserts' gezet, maar eigenlijk zijn ze ook heel geslaagd als traktatie of voor op een feestje. Maak je ze als dessert, dan is het heel lekker om er vanille ijs bij te serveren.

Zoals op de foto te zien is, zijn mijn roosjes een beetje te donker geworden in de oven. Let dus heel goed op dat het niet te hard gaat!

Met cornflakes kun je een heerlijk krokant korstje maken voor je kipfilet. Het is eigenlijk ontzettend eenvoudig, maar wel heel erg lekker.

Ik bereid de kipkrokantjes in de oven, maar het zou ook in een koekenpan kunnen. In de oven is natuurlijk wel een stukje calorievriendelijker, omdat je geen gebruik hoeft te maken van boter of olie om in te bakken.

Ik heb per persoon twee wraps gerekend, maar het ligt er natuurlijk ook maar net aan hoeveel vulling je er in doet en niet onbelangrijk, of je een grote eter bent of niet.

Als wij geen zin hebben om veel tijd in de keuken te staan, dan is kipcurry één van de gerechten die we dan graag maken. Het is snel klaar, maar daarnaast ook gewoon ontzettend lekker.
Wij gebruiken dan wel een kant en klare currypasta. In dit geval was dat massaman currypasta, een vrij milde, zoetzure maar toch kruidige currypasta.

De cassave kun je ook kant en klaar kopen, maar zelf bakken kan natuurlijk ook. Wij bakken hem meestal zelf, zodat we lekker veel kunnen maken. Wat niet op gaat bij het eten, knabbelen we dan 's avonds nog lekker op!

Over het algemeen gun ik mezelf weinig tijd voor het ontbijt, terwijl dat natuurlijk eigenlijk juist een heel belangrijk eetmoment is! Een voedzaam ontbijt zorgt voor een goed begin van de dag, daarom is het heel belangrijk om het ontbijt nooit over te slaan. Een eetpatroon (en dus ook ontbijt) met relatief veel eiwitten kan ervoor zorgen dat je niet teveel kcal binnen krijgt. Een eiwitrijke voeding is namelijk heel verzadigend. Daarom heb ik gekozen voor de combinatie cottage cheese en zalm.

Cottage cheese is een frisse kwarkachtige kaassoort. Er zitten weinig vetten in en veel eiwitten. Ook zalm zit boordevol eiwitten (en gezonde vetten), dus deze combinatie zorgt voor een gezond ontbijt. En het is natuurlijk lekker snel klaar!

Shakes en smoothies zijn razend populair als ontbijt. Ik ben er eerlijk gezegd over het algemeen niet zo'n fan van. Wat mij betreft gaat er niets boven vast voedsel als ontbijt om je spijsvertering lekker aan het werk te zetten. Maar deze yoghurtshake vind ik dan wel weer erg lekker!

Ik voeg aan de yoghurtshake een beetje melk toe om hem drinkbaar te maken, maar dat zou je ook prima met sinaasappelsap, appelsap of een andere vruchtensap kunnen doen.

Let op bij het toevoegen van de koekkruiden dat je dat met mate doet, want het gaat heel snel overheersen en dan is het echt niet lekker meer!