Wanneer wij barbecuen maken we graag allerlei kleine gerechtjes. Eén van deze gerechtjes zijn tomaatjes met pesto en mozzarella. Ik gebruik er het liefst kleine trostomaten voor. Ik vind deze smaakvoller en qua formaat vind ik ze ook praktischer om te eten.

Je bereidt de tomaten met de indirecte methode, omdat ze anders te snel verbranden en ze in principe alleen warm gemaakt hoeven worden. Het verschil tussen direct en indirect barbecuen leg ik uit in het artikel 'Wat is het verschil tussen direct en indirect grillen?'.

Barbecuen is hartstikke hot op het moment. Heel begrijpelijk, want het is ontzettend lekker!
De barbecue gaat bij ons dan ook met enige regelmaat aan... sterker nog, afgelopen weekend is hij drie keer aangegaan en ik durf wel te zeggen dat hij dit jaar al minimaal 20 keer is aangegaan. En het is pas eind mei en het weer is wat je noemt niet heel denderend ...

Een beetje barbecuefan heeft ongetwijfeld weleens gehoord van direct en indirect grillen. Maar wat is het verschil nou precies? En wanneer gebruik je welke methode?

Mexicaans eten vind ik heerlijk. Bij ons staan nachos uit de oven met heel veel gesmolten kaas regelmatig op tafel. Deze keer ben ik voor een andere variant met nachos gegaan. Ik heb er namelijk een salade mee gemaakt. Ook een aanrader!

Deze salade doet het super goed als bijgerecht bij Mexicaanse gerechten. Hij is ook heerlijk om te serveren als hapje op een feestje met een lekker koud Mexicaans biertje erbij.

Wij aten deze salade als bijgerecht bij de bbq. Een keer wat anders dan de standaard salade van komkommer en tomaat die je overal ziet.

Salades zijn heerlijk als bijgerecht voor bijvoorbeeld een bbq, maar doen het ook goed als voorgerecht. Met salades kun je echt uitpakken, want eigenlijk kun je er alle kanten mee op.

Deze salade is lekker zoet door de perziken, maar heeft ook een knapperige bite door de paprika. Het zoete wordt mooi gecombineerd met het pittige van de chilivlokken en het zure van het limoensap.

Je kunt de perziken ook vervangen door mango. Doe er dan ook nog een beetje verse koriander bij. Heerlijk!

Witlof, je houdt er van of je vindt het helemaal niks. Ik hou er van, zelfs als klein kind al. Bij ons thuis werd de witlof altijd gekookt. Later leerde ik pas hoe lekker witlof rauw is. De eerste keer dat ik witlof rauw at, moest ik wel even wennen aan de smaak. Dat is toch wel anders dan gekookte witlof, maar wat mij betreft zeker zo lekker.

Deze witlofsalade is super eenvoudig te maken en is heerlijk als bijgerecht, bijvoorbeeld bij aardappelpuree en een stukje zalm. Maar ook als koolhydraatarme maaltijdsalade doet deze het prima. De hoeveelheden zou ik dan wel verdubbelen, anders is het erg weinig. Je kunt de garnaaltjes ook vervangen door gerookte zalm of tonijn. En ook met gerookte kip is deze salade heerlijk!